Brand Sessies voor 5 merken Rousch

#VAR-KLANT#: Rousch, Jelling IT, WD People, Wellington Densmore
#VAR-ONDERWERP#: Brand Sessies
#VAR-DISCIPLINE#: Strategie

Jelling IT, Rousch Financial Professionals, Wellington-Densmore en WD People maken onderdeel uit van de Rousch Recruitment Group.  Elk bedrijf is in zijn sector gespecialiseerd in werving, selectie en detachering. Bij het ontwikkelen van een meerjarenplan stelde algemeen directeur Etienne Rousch vast dat de 4 labels nog niet vanuit een centrale merkgedachte communiceren. Zijn vraag aan Hidden Champion: zoek samen met mijn consultants naar een goede merkstrategie die de basis vormt voor marketing- en communicatieactiviteiten in de komende jaren. Een superleuke opdracht!


Naamloos-1

Denken

Om te komen tot de merkessentie van de vier labels, organiseerde Hidden Champion enkele Brand Sessies op locatie in Breda om onder leiding van strateeg Robin en Lisanne - samen met de consultants - op een pragmatische manier te zoeken naar de kern van het merk. Tijdens de sessies geen ingewikkeld of vaag jargon, maar concrete handvatten die richting geven en inspiratie bieden. Er werd ook gesproken over de rol die Hidden Champion kan spelen bij het ontwikkelen van een social media strategie en content na afronding van het merktraject.

Maken

Tijdens de sessies stelden we al snel vast dat alle ingrediënten voor een sterk merk al aanwezig waren; we moeten ze met de consultants alleen nog boven water halen, afdrogen, op de goede volgorde leggen en mooi laten glimmen.

De Brand Sessies deelden we op in 3 onderdelen:

Merkverkenning (Sessie 1)

Strateeg Robin gaf een inleiding over de betekenis, het belang en de waarde van een sterk merk. De huidige situatie in de markt voor elk bedrijf werd besproken en hoe de 4 labels zich tot elkaar verhouden. We discussieerden of het zinvol is na te denken over een paraplu-merk; wat zijn  voordelen, nadelen en eventuele consequenties. Samen bepaalden we de stip aan een denkbeeldige horizon: waar willen we naartoe?

Brand Key Model invullen (Sessie 2).

Aan de hand van het Brand Key Model vulden we samen de 9 stappen in die leiden tot de merkessentie van een merk: wat is de kern van jouw merk, welke (meer)waarde vertegenwoordigt het voor jouw doelgroep(en) en waarin onderscheidt het zich van de concurrentie. Alle factoren die invloed hebben op het merk kwamen hierin aan bod, zoals onderscheidend vermogen (USP’s), concurrentie, doelgroep en (kern)waarden.

Het Brand Key Model is een beproefde methode bij Hidden Champion om samen met de klant te komen tot een heldere en scherpe positionering. Het model wordt in allerlei varianten gebruikt door vooraanstaande merken. 

Presentatie, evaluatie en vervolgstappen (Sessie 3)

Op locatie presenteerden we in een helder overzicht de vijf Brand Keys. We gaven ook concrete aanbevelingen hoe je deze inzichten omzet in een effectieve merkstrategie, zodat alles wat je onderneemt voortaan een positieve bijdrage levert aan het merk. Daarbij voorbeelden hoe je merkdenken kunt meenemen en integreren in de activiteiten die nu al op stapel staan, zoals bijvoorbeeld het ontwikkelen van je nieuwe websites, campagnes en social media.

Raken

Nu de merkessentie van de vier merken en het paraplu-merk Rousch Recruitment Group staat is de volgende stap om vanuit deze merkessentie via social media en de website stakholders te inspireren met interessante content naar de stakeholders. Voor alle merken houden we rekening met de doelstellingen: verhogen merkbekendheid, binden en boeien van de professionals, naamsbekendheid vergroten bij potentiële opdrachtgevers en zichtbaar blijven voor bestaande opdrachtgevers zichtbaar en traffic generen naar website om daar de professional te attenderen op interessante vacatures.
Aan de slag!

OOK OPZOEK NAAR JOUW MERKESSENTIE?

Stuur ons een mail!