Logo ontwerp overkoepelend merk
Dankzij een nieuwe merkstrategie kunnen de bedrijven Rousch Financial Professionals, Jelling IT Professionals, Wellington Densmore, WD People en SmartTech Professionals de komende jaren nog slagvaardiger opereren op de arbeidsmarkt. De vijf merken zijn ondergebracht onder het nieuwe overkoepelende merk Rousch Recruitment Group. Directeur Etienne Rousch vroeg Hidden Champion om voor RGG een nieuwe logo te ontwerpen. Een eervolle opdracht voor een bijzonder trouwe klant.
Denken
In vijf opeenvolgende Brand Sessies ontwikkelde onze strateeg – samen met de consultants - de propositie en merkidentiteit voor vijf merken en het paraplu merk ‘Rousch Recruitment Group’. Alle labels zijn familie van elkaar en delen dezelfde kernwaarden. De gedeelde missie van alle merken binnen de Rousch Recruitment Group is helder. ‘Talent en toekomst hoogstpersoonlijk bij elkaar brengen vanuit de overtuiging dat het centraal stellen van mensen en het aangaan van langetermijn-relaties leidt tot duurzame matches en groter werkgeluk voor kandidaten en opdrachtgevers.’
Met dit merkidee startten onze designersmet het logo ontwerp.
Maken
Het creatieve ontwerpproces bestond grofweg uit 5 stappen: oriëntatie en onderzoek naar de branche, kleurschema maken, passend lettertype selecteren of (deels) zelf een uniek karakter ontwerpen, ontwerp van het logo moet met daarin de afweging of het moet bestaat uit een beeldmerk in combinatie met een woordmerk of alleen een woordmerk.
Raken
Spannend blijft altijd de presentatie aan de klant waarin wij laten zien hoe het ontworpen logo tot stand is gekomen met onderbouwing en motivatie. Directeur Etienne Rousch reageerde gelukkig heel positief! Na 2 weken mijmeren maakte hij uiteindelijk zijn keuze voor dit logo. Na de creatie van dit logo ontwierpen en bouwden we de website voor Rousch Recruitment Group.