Merkpropositie Bol International

#VAR-KLANT#: Bol International
#VAR-ONDERWERP#: Merkpropositie
#VAR-DISCIPLINE#: Merkstrategie

Waar Bol International met haar compliance en advisory diensten de afgelopen jaren een mooie, organische groei doormaakte, bleef de naamsbekendheid van het merk Bol International achter. De profilering klopte, maar was generiek en miste onderscheidend vermogen en uitstraling. Er was behoefte aan een scherpe merkpropositie, die de waarde en het unieke karakter van Bol International overtuigend naar voren haalt en het publiek ook emotioneel meer aanspreekt. Een ideale opdracht voor de merkstrategen bij Hidden Champion.

Mark Lomme - HR-1

Denken

Hidden Champion organiseerde enkele strategische Brand Sessies met een team van financieel consultants bij Bol International. Onder leiding van onze merkstrategen kwamen we tot formulering van de belangrijkste factoren voor een helder positionering en merkpropositie. Dit werd uitgewerkt in een Brand Key Model met daarin de merkessentie van Bol International.

Maken

“Bolster your business. Compliance and advisory to accelerate your ambition” is de nieuwe tagline, ontwikkeld door onze creative director. Deze sluit naadloos aan op de nieuwe brand essence. De woordspeling “Bolster your business” geeft het iets eigens, terwijl de betekenis uitermate relevant blijft: dit is wat je krijgt. Tenslotte maakt de gebiedende wijs het activerend. Er spreekt een duidelijke belofte uit en het spoort aan tot doen.

Raken

Het Brand Key Model en de nieuwe tagline vormen de basis voor een consistent merkbeleid. Vervolgstap was een nieuwe website.  Het door Hidden Champion ontworpen concept, het wireframe en de tweede tagline “Big enough to cope. Small enough to care” worden geïmplementeerd. Momenteel wordt ook de nieuwe website gebouwd. De copywriters gaan aan de slag met de inhoud voor een tweetalige website. Daarna volgen merkstrategie en de marketing communicatie activiteiten voor de komende jaren.

“De energie die vrij kwam tijdens de Brand Sessies met Hidden Champion was heel waardevol. De profilering is nu duidelijk en alle koppen staan weer dezelfde kant uit!”

- Mark Lomme, Directeur Bol International 

Ondersteuning nodig voor onderscheidende merkpropositie?

Stuur ons een mail!