Rebranding en websitevernieuwing voor Sopra Steria
Het Franse techbedrijf Sopra Steria telt 56.000 medewerkers en is actief in bijna 30 landen. Het staat bekend om zijn adviesdiensten, digitale services en softwareontwikkeling. Sopra Steria helpt klanten met duurzame digitale transformatie door innovatieve technologieën en diepgaande sectorale kennis te combineren. In 2023 versterkte het bedrijf zijn positie door de overname van techbedrijven Tobania (België) en Ordina (Nederland). De integratie tot één bedrijf betekent ook rebranding van alle communicatiemiddelen en content. Hidden Champion creëert - in nauwe samenwerking met de MarCom specialisten van Sopra Steria - het vernieuwde verhaal met een nieuwe tone-of voice.
Denken
De eerste prioriteit van Sopra Steria was het ontwikkelen van een nieuwe website. Samen met manager Marketing Operations werd voor de website een hackthon-team samengesteld. Onze projectmanager en Engelse native copywriters maakten ook deel uit van dit team.
Maken
Voor de nieuwe website werden meerdaagse sessies voor het hackathon-team ingepland om zo in een pressure cooker te komen tot nieuwe content voor uiteenlopende thema’s en sectoren. Tijdens een online startbijeenkomst werden briefing en proces besproken. Daarna volgde inlezen, tone-of-voice bepaling, copywriting (volgens het vier-ogen-principe), tegenlezen, feedback doornemen en doorknallen tot oplevering van finale versies.
Raken
Het resultaat: een vernieuwde en gebruiksvriendelijke website die de innovatieve en klantgerichte benadering van Sopra Steria duidelijk weerspiegelt. De website biedt uitgebreide informatie over de diensten en de expertise van uitleenopende sectoren. Via leadgeneratie campagnes wordt de targetdoelgroep in een funnel naar de specifieke landingpagina's geleid.