Reis van Alfa1 Group naar thought leadership
Alfa1 Group profileert zich met zijn dochterondernemingen Merapar, Group9, mstack, haystaq en bright-r als één sterk merk. Elk van deze techbedrijven richt zich met software ontwikkeling op een eigen doelgroep. De totale branding moet uitstralen dat het hier gaat om één grote familie met diensten en producten die complementair zijn. Alfa1 werkt aan thought leadership in zijn branche door kennis te delen met zijn publiek. Het opstellen en delen van goed doordachte whitepapers draagt daar in belangrijke mate aan bij.
Denken
Eerste stap in dit proces is het definiëren van een duidelijke strategie voor de whitepapers van Alfa1 Group. Onze contentspecialist houdt rekening met de technische aard van de inhoud, en zorgt ervoor dat de verhalen toegankelijk en boeiend zijn voor het doelpubliek. Hierbij gebruiken we de expertise van de technische teams als bron om te schrijven. Onze aanpak is erop gericht op de thought leadership doelstelling van Alfa1 Group en het bieden van waardevolle inzichten aan hun doelgroep.
Maken
Na lezen van de schriftelijke technische input ging onze native speaking Engelse copywriter aan de slag met de opzet van een logische verhaallijn en het schrijven van boeiende teksten voor het whitepaper ‘The art of designing a software factory’. Een ontwerper bij Hidden Champion zorgde vervolgens voor een strak design met toevoeging van visuele elementen (o.a. iconen) om de leesbaarheid te vergroten. Het eindproduct is zowel inhoudelijk sterk als visueel aantrekkelijk.
Raken
Het whitepaper ’The art of designing a software factory, Shaping your organization for
Success’ is onderdeel van een online leadgeneratie campagne van Alfa1 Group.
Het communicatiemiddel is informatief en inspireert lezers. Het draagt bij aan het vergroten van thought leadership voor Alfa1, maar zorgt ook voor interessante leads om mee in gesprek te aan.
Wil je ook je autoriteit opbouwen door het gebruik van whitepapers
Bel ons: 010 - 3115060 of Mail Hidden Champion