Website Royal FloraHolland
Wanneer je in Nederland denkt aan het in- en verkopen van bloemen en planten, kom je uit bij Royal FloraHolland (RFH). Op hun fysieke veilingen én digitale sierteeltplatfporm vinden kwekers en kopers elkaar. Naast makkelijk handelen biedt RFH ook diensten voor passende logistiek en slim ondernemerschap. Om dat aanbod voor zowel kwekers als kopers goed uit te leggen op de website werd Hidden Champion ingeschakeld.
RFH is zowel een coöperatie voor kwekers als een bedrijf met commerciële belangen en doelstellingen. Deze opdracht richtte zich op kwekers en kopers, die beide hun eigen belangen hebben, maar ook een gemeenschappelijk belang: zaken doen.
Denken
De complexiteit van de organisatie in combinatie met de tijdsdruk maakte de opdracht extra uitdagend. Gelukkig wisten we - dankzij onze eerdere samenwerkingen en ervaringen met RFH - wat goed zou werken. Er werd een duidelijk plan van aanpak gemaakt, met daarin vooraf vastgestelde meet- en reflectiemomenten en een goede afbakening van taken en afspraken.
Maken
De RFH-business partners leverden de eerste aanzet voor de content. Wij (her)schreven de teksten vervolgens: korter, krachtiger, creatiever, zoekmachinevriendelijk, consistent (volgens het idioom) en ook meer in lijn met de RFH-tone of voice. De reflectiemomenten werkten perfect. Voor RFH om aan de bal te blijven en bij te sturen, voor ons om RFH mee te nemen in onze visie op taal en toon.
Raken
Zowel kwekers als kopers vinden nu makkelijker hun weg op de RFH-site. Bovendien is nu veel vaker in één oogopslag duidelijk wat de toegevoegde waarde van RFH is. En dat is precies waar de website voor is bedoeld. Weer een al tevreden klant nog blijer gemaakt