Wervingscampagne Ordina: Hoe werknemersinterviews sollicitanten aantrokken

#VAR-KLANT#: Ordina
#VAR-ONDERWERP#: Arbeidsmarkt/Werving
#VAR-DISCIPLINE#: Copywriting

Ordina, een onafhankelijke IT-dienstverlener in de Benelux, is altijd op zoek naar de beste IT-talenten om haar pay-off 'Ahead of Change' waar te maken. Het bedrijf gebruikt verschillende strategieën om specifieke doelgroepen te prikkelen om te solliciteren, waaronder een arbeidsmarktcampagne met als slogan 'Stay ahead of Change. Start at Ordina.' Een van de manieren om sollicitanten te werven was via interviews met huidige werknemers. In dit artikel bespreken we hoe deze interviews werden gebruikt om sollicitanten te werven.

Ordina wervingscampagne

Denken

Om specifieke doelgroepen te prikkelen om te solliciteren, besloot Ordina interviews met huidige werknemers te gebruiken. De inhoudelijke insteek van deze interviews was gericht op de inhoud van het werk en de trots die de werknemers hebben op hun vakkennis. Per persoon werd er een specifiek onderwerp behandeld, zodat er verschillende accenten gelegd konden worden in de interviews en de diverse loopbaankansen onder de aandacht gebracht konden worden.

Maken

Hidden Champion nam de interviews af en schreef tien enthousiaste verhalen waarin de drijfveer van elke medewerker de rode draad was. De interviews werden geplaatst op de website van Ordina en werden aangejaagd via betaalde LinkedIn-campagnes gericht op specifieke doelgroepen. Per interview werd er een prikkelende quote geschreven die werd gebruikt voor de LinkedIn-visual, om de aandacht te trekken en mensen te verleiden door te klikken naar de website. Bij de interviews op de website stond er 'related content', bestaande uit relevante vacatures of andere interviews.

Raken

De testimonials werden goed ontvangen door het publiek en genereerden veel engagement. Door de specifieke insteek van elk interview en de betaalde LinkedIn-campagnes werden de juiste doelgroepen bereikt. Hierdoor konden meer potentiële sollicitanten in contact komen met Ordina en een beter beeld krijgen van de werkzaamheden binnen het bedrijf. De arbeidsmarktcampagne heeft uiteindelijk geleid tot een succesvolle werving van nieuwe werknemers die passen bij de visie en waarden van Ordina!

Wil je ook testimonials op je website?

 

Bel ons: 010 - 3115060 of  Mail Hidden Champion