Blijf in beeld: de digitale nieuwsbrief
De digitale nieuwsbrief is vaak een efficiënt en effectief onderdeel van de contentstrategie. Door consequent aandacht te geven aan e-mailmarketing blijf je in beeld bij je doelgroep. De ervaring leert echter dat veel bedrijven er tegenaan hikken om nieuwsbriefcampagnes op te zetten. Daarom biedt Hidden Champion bedrijven de helpende hand bij het inrichten en uitvoeren van nieuwsbriefcampagnes. Bijvoorbeeld met Mailchimp, een toonaangevend e-mailplatform.
Stabiele factor
Vergeleken met de stortvloed aan vluchtige informatie op de sociale media, is de digitale nieuwsbrief een stabiele factor. Uit onderzoek blijkt dat een e-mail-nieuwsbrief met nuttige, klantgerichte tips en informatie vaak wordt geopend. En aantrekkelijke content levert waardevolle ‘doorkliks’ op. Het is een eenvoudige manier om traffic te genereren naar landingspagina’s op je website, waar bezoekers kunnen doorlezen over het thema of onderwerp van je nieuwsbrief.
Naamsbekendheid vergroten
Een Mailchimp-nieuwsbrief kan bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf, product of dienst bij je opgebouwde netwerk. Binnen je organisatie kan de nieuwsbrief bijdragen aan het binden en boeien van de medewerkers door ze op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.
Niet afhankelijk van algoritme!
Bovendien houd je de controle, omdat je eigenaar bent van de nieuwsbrief en website. Je bent namelijk niet afhankelijk van het algoritme van sociale kanalen als LinkedIn en Instagram die bepalen of jouw boodschap bij de relevantie doelgroep in hun timeline verschijnt.
Profiteer van onze e-mail-ervaring
Klopt gerust bij ons aan voor een, meer of al onze e-mail-services:
- Ontwerp van een basis-template binnen de Mailchimp-richtlijnen en de huisstijl van je organisatie
- Hulp bij uploaden van contacten uit CRM-systeem
- Contacten monitoren in zowel Excel als Mailchimp
- Meedenken over redactionele formule van de nieuwsbrief
- Schrijven van teksten en ontwerpen en selecteren van de juiste beelden nieuwsbrief
- Controleren van databestand en koppelen aan nieuwsbrief
- Verzenden van nieuwsbrief
- Meedenken over inrichten van landingspagina’s op jullie website
- Meedenken over A/B-tests (varianten vergelijken)
- Meten van conversie, gedrag analyseren, feedback geven aan opdrachtgever, periodiek dashboard met scores en toelichting samenstellen.
Overtuigd? Bel of mail Hidden Champion voor het opzetten jouw nieuwsbrief.
Bekijk het werk van Hidden Champion
Campagne 'Pieken doe je samen' voor Royal FloraHolland
De strategisch copywriter van Hidden Champion ontwikkelde samen met RFH een marketingcampagne, waarbij de nadruk lag op samenwerking tussen kwekers, handelaren en andere partners. Deze campagne was gericht op het succesvol laten verlopen van het piekseizoen in de bloemenhandel.
Picnic's Wachtverzachter: wachten wordt voorpret
Hoe Picnic de eersteorderconversie een boost van ruim 40% gaf
Merkgids Rotterdam, van waarden naar daden
Een strategisch copywriter van Hidden Champion ontwikkelde samen met Citybranding Rotterdam een merkgids vol handige informatie en tips hoe je de Rotterdamse waarden kunt inzetten voor je eigen projecten en communicatie.