Inspirerende klantcase voor Gom

Klant: Gom
Onderwerp: Facilitair / Schoonmaak
Discipline: Contentcreatie, copywriting

Gom, onderdeel van Facilicom, is met ruim 8.000 medewerkers een van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland. Het bedrijf werkt voor mooie opdrachtgevers in diverse branches, waaronder het onderwijs. Zo heeft Gom een innige samenwerking met de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hidden Champion kreeg vanuit Gom de opdracht om een klantcase te schrijven over deze samenwerking.

nieuwsbanner_3.jpg-1

Denken

Welke meerwaarde creëert Gom in de nauwe samenwerking met de Erasmus Universiteit (EUR)? Die vraag stond centraal in de briefing die we vanuit Gom ontvingen. In een eerste overleg met de marketingmanager kwamen we tot de conclusie dat het goed zou zijn om de pijlers uit de samenwerking (Sociaal Hart, Innovatie, Impact/betekenisvol werk) duidelijk naar voren te laten komen in het artikel. Voor de benodigde informatie konden interviews worden afgenomen met Kelly Batist (Service Manager EUR) en Daisy van den Ouden (Campusmanager Gom Onderwijs). Hidden Champion adviseerde hierbij om vooral Kelly aan het woord te laten. Zij kan als klant het best de meerwaarde van Gom benadrukken, in plaats van dat Gom dit zelf doet.

Maken

Hidden Champion heeft de klantcase geschreven op basis van interviews met Kelly en Daisy, die in twee uitgebreide gesprekken meer vertelden over de nauwe samenwerking. Daisy schetste daarbij vooral wat Gom allemaal doet voor de EUR. Kelly vertelde meer over de waarde die Gom daarmee creëert en hoe belangrijk dit is voor de EUR. Hidden Champion vroeg Kelly en Daisy onder meer naar hun ervaringen over de samenwerking en concrete voorbeelden van de manier waarop beide partijen samenwerken, op basis van de genoemde pijlers. Dit leidde tot een uitgeschreven klantcase van zo’n duizend woorden (anderhalf A4), die door Gom en de Erasmus Universiteit positief werd ontvangen en na enkele kleine aanpassingen werd geaccordeerd.

Raken

Nadat de klantcase was afgerond, heeft Gom de klantcase geplaatst op haar eigen website. Ook werd er een LinkedIn-post gewijd aan de klantcase, met daarin een link naar het volledige artikel op de website. Hiermee laat Gom aan (potentiële) opdrachtgevers zien wat het bedrijf kan betekenen op het gebied van schoonmaak in de sector onderwijs. Ook draagt de klantcase bij aan de slagingskans voor nieuwe aanbestedingen waaraan Gom meedoet. Delen uit de klantcase kan Gom bovendien gebruiken voor andere communicatie-uitingen.

Lees hier het volledige artikel!