Merkstrategie voor vijf bedrijven binnen Rousch Recruitment Group

Klant: Rousch, Jelling IT, WD People, Wellington Densmore
Onderwerp: Brand Sessies
Discipline: Strategie

Jelling IT, Rousch Financial Professionals, Wellington-Densmore, SmartTech en WD People vormen samen de Rousch Recruitment Group. Elk bedrijf is gespecialiseerd in werving, selectie en detachering binnen zijn eigen sector. Tijdens het opstellen van een meerjarenplan ontdekte algemeen directeur Etienne Rousch dat de vijf labels nog niet vanuit een centrale merkstrategie communiceerden. Zijn vraag aan Hidden Champion: ontwikkel een sterke merkstrategie als basis voor alle marketing- en communicatieactiviteiten van de komende jaren.



Naamloos-1

Denken

Om de merkessentie van de vijf labels helder te krijgen, organiseerde Hidden Champion Brand Sessies op locatie in Breda. Onder leiding van onze strategen kwamen we samen met de consultants tot de kernwaarden en positionering van elk merk. Geen ingewikkeld vakjargon, maar concrete en praktische inzichten die richting en inspiratie geven. Na elk merktraject onderzochten we een effectieve social media-strategie en contentplanning.

Maken 

Tijdens de sessies werd al snel duidelijk dat de bouwstenen voor een sterk merk al aanwezig waren. Onze taak was om deze samen met de consultants naar boven te halen, te structureren en te verfijnen tot een krachtige merkstrategie. De Brand Sessies bestonden uit drie onderdelen:

1. Merkverkenning
Strateeg Robin startte met een inleiding over de betekenis en het belang van een sterk merk. We analyseerden de marktpositie van elk label en hun onderlinge relatie. Ook bespraken we de voor- en nadelen van een paraplu-merk: wat zou dit betekenen voor de positionering en communicatie? Gezamenlijk bepaalden we de stip op de horizon: waar willen we naartoe?

2. Brand Key Model invullen
Met ons Brand Key Model doorliepen we negen stappen om de merkessentie te definiëren. We onderzochten wat elk merk uniek maakt, welke waarde het biedt aan de doelgroep en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Factoren zoals USP’s, kernwaarden en concurrentiepositie werden zorgvuldig in kaart gebracht. Hidden Champion gebruikt dit model om klanten te helpen met een scherpe en heldere positionering.

3. Presentatie, evaluatie en vervolgstappen
Op locatie presenteerden we de vijf Brand Keys met concrete adviezen hoe deze inzichten kunnen worden vertaald naar een effectieve merkstrategie. We bespraken hoe merkdenken geïntegreerd kan worden in bestaande en toekomstige initiatieven, zoals de ontwikkeling van nieuwe websites, campagnes en social media-strategieën.

Raken

Met een heldere merkessentie voor de vijf labels en het overkoepelende merk Rousch Recruitment Group, is de volgende stap om deze strategie door te vertalen naar alle communicatiekanalen. Door het delen van relevante content via social media en de website gaan we inspireren en werken aan engagement.

De doelstellingen per merk:

  • Merkbekendheid vergroten

  • Binden en boeien met waardevolle content

  • Zichtbaarheid behouden voor bestaande klanten.

  • Verkeer naar de website genereren en professionals attenderen op relevante vacatures.

De basis staat. Nu is het tijd om deze strategie tot leven te brengen!




OOK OPZOEK NAAR JOUW MERKESSENTIE?

Stuur ons een mail!