Pijnmanagement magazines Sint Maartenskliniek
De Sint Maartenskliniek in Nijmegen is een toonaangevend instituut voor pijnbehandeling en de behandeling van aandoeningen op het gebied van houding en beweging. De kliniek zocht naar een strategische manier om wereldwijd de samenwerking en kennisdeling met ziekenhuizen op het gebied van innovatieve pijnbehandelingen te bevorderen.
Denken
Onze strategische benadering begon met het definiëren van de doelstellingen van de magazines. We wilden niet alleen informatie verstrekken, maar ook de weg effenen voor wereldwijde samenwerking. De magazines moesten worden ingezet op belangrijke seminars en congressen in Europa en de VS. Onze contenspecialist bedacht een bladconcept in nauwe samenwerking met de medisch manager pijnbestrijding van de Sint Maartenskliniek.
Maken
De 'Pijnmanagement’ magazines kwam tot stand in samenwerking met specialisten van het ziekenhuis. Het creatieve Hidden Champion team bestond uit een native Engelse tekstschrijver, een grafisch ontwerper, een illustrator, een fotograaf en een contentmanager. Op basis van interviews met acht inhoudsdeskundigen schreven we artikelen over de innovaties. We ontwierpen de look & feel van het magazine met oog voor de huisstijl van de Sint Maartenskliniek. Om de leesbaarheid te bevorderen kozen we voor een ‘luchtige’ opmaak met een balans tussen tekst en beeld.
Raken
De magazines zijn inmiddels een belangrijk onderdeel van de contentstrategie om kennisdeling en samenwerking tussen de Sint Maartenskliniek, ziekenhuizen in Nederland, Europa en Amerika te bevorderen. Met de aanpak Denken Maken Raken laat we bij Hidden Champion zien dat, wanneer strategie en creatie hand in hand gaan, je impact kunt realiseren. Inmiddels zijn er door de Maartenskliniek verkennende gesprekken gevoerd met diverse ziekenhuizen in het buitenland.