Rebranding en websitevernieuwing Sopra Steria

Klant: Sopra Steria
Onderwerp: Rebranding en websitevernieuwing
Discipline: Engels native copywriting en strategie

Voor de rebranding van het internationale techbedrijf Sopra Steria ontwikkelde Hidden Champion een krachtig nieuw merkverhaal en een gebruiksvriendelijke website met een heldere tone-of-voice. In nauwe samenwerking met het marcom-team zorgden onze strategische native copywriters ervoor dat de merkidentiteit en diensten van Sopra Steria nu helder en overtuigend worden gepresenteerd.

sopra-1

Denken

De eerste prioriteit van Sopra Steria was het ontwikkelen van een nieuwe website die aansluit bij hun vernieuwde positionering. Samen met de manager Marketing Operations stelde Hidden Champion een hackathon-team samen, waarin onze projectmanager en Engelse native copywriters een essentiële rol speelden.

Maken

Om snel tot impactvolle content te komen, organiseerden we meerdaagse hackathon-sessies. Tijdens een online startbijeenkomst bespraken we de briefing en het proces. Daarna volgden verschillende fasen: inlezen, bepalen van de tone-of-voice, copywriting (volgens het vier-ogen-principe), tegenlezen en verwerken van feedback tot de definitieve versies. Zo ontstond in korte tijd een consistente en krachtige contentstrategie.

Raken

Het resultaat: een vernieuwde en gebruiksvriendelijke website die de innovatieve en klantgerichte benadering van Sopra Steria duidelijk weerspiegelt. De website biedt uitgebreide informatie over de diensten en de expertise van uitleenopende sectoren. Via leadgeneratie campagnes wordt de targetdoelgroep in een funnel naar de specifieke  landingpagina's geleid. 

Bekijk hier de nieuwe website!

HEB JE OOK ONDERSTEUNING NODIG MET JE REBRANDING OF WEBSITE? 

Stuur ons een mail!