Social media voor +anderen

Klant: +anderen
Onderwerp: Social media
Discipline: Contentmanagement

Complexe maatschappelijke opgaven als verstedelijking, leefbaarheid of duurzaamheid los je als gemeente niet alleen op. Daarom brengt bureau +anderen samenwerkingen tot stand die tot resultaat leiden. De contentmanagers bij Hidden Champion zorgen vervolgens dat de verhalen over succesvolle projecten en initiatieven worden verteld op verschillende participatieplatforms en via social media.

PlusAnderen_Onno_Def_DSC1173-1

Denken

Bij de start van een participatieproces is een adviseur bij +anderen kartrekker. Samen met de programmamanager van een gemeente en een contentmanager van Hidden Champion worden  thema’s bepaald waarover burgers en bedrijven worden geïnformeerd en geïnspireerd.

Maken

Na het bepalen van de thema’s, volgt het samenstellen van een contentkalender. Deze geeft inzicht wat er op wekelijkse basis aan content gemaakt en geplaatst wordt op de diverse onlinekanalen. Dat loopt uiteen van teksten, banners, video’s, fotografie en illustraties. Waar nodig worden interessante posts betaald getarget op de doelgroep, o.a. via Linkedin, Facebook en Instagram.

Raken

Tijdens een wekelijks redactieoverleg wordt het effect besproken van de geplaatste content. We kijken naar organisch en betaald zoekresultaat. Vooraf vastgestelde kpi’s (denk aan clicks, nieuwe volgers, engagement) zijn hierbij concrete meetpunten. Op basis hiervan worden nieuwe onderwerpen voor de komende periode besproken. Waar mogelijk toetsen we periodiek de geplaatste content bij een referentiegroep.  

“Het fijne van Hidden Champion is dat ze zorgen voor relevante content en zichtbaar resultaat.”

HEB JE OOK ONDERSTEUNING NODIG MET SOCIAL MEDIA?

Stuur ons een mail!