Website Laurens Lyceum Rotterdam
Het Laurens - een kleine middelbare school in Rotterdam-Hillegersberg - biedt havo, havo/vwo, vwo en gymnasium onderwijs. Heldere communicatie naar ouders, verzorgers, leerlingen en toekomstige leerlingen is speerpunt voor de schoolleiding. De nieuwe profilering en het schoolplan 2024-2028 was voor de directie aanleiding om Hidden Champion opdracht te geven de bestaande Wordpress website www.laurenslyceum.nl onder de loep te nemen. In 2 maanden tijd vereenvoudigden we de navigatiestructuur en werd content in tekst en beeld aangepast voor de doelgroep.
Denken
In een strategische sessie gaf de rector, samen met de financieel manager en de communicatiemedewerker, een toelichting op de nieuwe visie, de jaarplannen en huisstijl. Ook werden de pijnpunten benoemd over de huidige communicatie. Na grondig inlezen op huidige website en onderzoek naar de technische architectuur door onze contentspecialisten, volgde een tweede bijeenkomst waarin wij een toelichting gaven op het door ons ontworpen wireframe.
Maken
Vanuit een goedgekeurd wireframe werd door onze wordpress specialist de puzzel gelegd om de bestaande website te vernieuwen. Webpagina’s werden opnieuw ingericht, nieuwe content werd geschreven en toegevoegd en bestaande teksten werden herschreven door onze tekstschrijver. Na een tussentijdse presentatie van de desktop-versie, kon de website geoptimaliseerd worden voor mobiel en tablet, en volgde de definitieve live-gang.
Raken
De introductie van de vernieuwde website werd bekendgemaakt aan ouders, verzorgers en leerlingen met een digitale nieuwsbrief. Onze Mailchimp specialist ontwierp een nieuw template in de huisstijl van het Laurens. Na onze eindredactie over geleverde teksten door de rector, werden deze geplaatst in de nieuwsbrief met een lees-meer-knop naar een speciaal daarvoor ingerichte pagina op de website.
Na een analyse van het klikgedrag kunnen we constateren dat 80% van de doelgroep de nieuwsbrief opende en via de lees-meer-knop doorklikte naar de website. Een hoge score weten we vanuit de benchmark. Vanaf nu gaan we 6 keer per jaar via een maillchimp nieuwsbrief ouders, verzorgers en (toekomstige) leerlingen informeren over schoolactiviteiten die ze verder op de website kunnen lezen.